

Spalio 22-23 d. trisdešimt „Tūkstantmečio mokyklų“ programos lyderystės veikiant ir įtraukiojo ugdymo sričių mokymų dalyvių, švietimo darbuotojų vyko į dviejų dienų stažuotę „Besimokančios mokyklos – kiekvieno mokinio mokymosi sėkmei“ Prienų rajono savivaldybėje.
Stažuotės tikslai – susipažinti su Prienų r. savivaldybės švietimo strategija, švietimo įstaigų tinklaveikos ir bendradarbiavimo patirtimis, kuriant įtraukią mokymosi aplinką visiems besimokantiems bei susipažinti su rajono mokyklų įvairove ir jų patirtimi, atliepiant individualius besimokančiųjų poreikius.
Susipažinimas su Prienų r. savivaldybės švietimo patirtimis prasidėjo susitikimu su Švietimo ir sporto skyriaus specialistų komanda, jame buvo pristatyta Prienų rajono švietimo bendruomenės tinklaveika, skyriaus projektinė veikla. Vėliau Molėtų pedagogai lankėsi „Revuonos“ pagrindinėje mokykloje, kuri pristatė savo įtraukiojo ugdymo praktikas. 5 pedagogai stebėjo atvirą pamoką.
Jiezno gimnazijoje molėtiškiai susipažino su aktyvaus ir motyvuoto mokymo(si) praktikomis STEAM srityje, kur pranešimus skaitė ne tik mokytojai, bet ir mokiniai. Stakliškių gimnazijoje susipažinta su patirtimi, kaip mokymosi erdvės sustiprina mokinių motyvaciją ir pagarbos bei tapatumo mokyklai jausmą. Beje, šios mokyklos direktorius yra žurnalistas, pirmosios kartos „Renkuosi mokyti“ alumnas.
Antroji stažuotės diena prasidėjo vizitu Prienų „Žiburio“ gimnazijoje tema „Bendruomeniškumo ir pasidalytosios lyderystės darna gimnazijoje“. Visi trisdešimt molėtiškių ne tik klausė pranešimų, bet ir buvo įtraukti į aktyvias veiklas. O Prienų „Ąžuolo“ progimnazijoje visi stažuotės dalyviai, susiskirstę į grupeles, turėjo galimybę stebėti atviras pamokas ir veiklas septyniose klasėse, po to buvo supažindinti, kaip progimnazijoje skatinamas pozityvus mokinių elgesys ir lyderystė. Mokykla, kurioje mokosi daugiau kaip 800 mokinių, veikia Jaunųjų maltiečių, skautų organizacijos.
Molėtiškių stažuotė baigėsi vizitu Išlaužo pagrindinėje mokykloje, kuri pristatė savivaldžių mokinių įgūdžių plėtojimo ir mokyklos erdvių panaudojimo patirtis, o keturi pedagogai stebėjo Kazickų šeimos fondo projekto „Jaunimas gali“ atvirą užsiėmimą.
Stažuotės dalyviai pamatytas Prienų r. savivaldybės mokyklų patirtis pristatys savo mokyklose, o sustiprintos mokytojų ir vadovų kompetencijos leis kai kurias praktikas taikyti savo mokyklose.