Nuo liepos 1 dienos įsigaliojo Kelių transporto kodekso pataisos, kuriomis siekiama pertvarkyti tolimojo susisiekimo autobusų rinką. Taip buvo reaguota į Konkurencijos tarybos tyrimo išvadą, kad šiame versle trūksta konkurencijos. Pataisomis nustatomi griežti reikalavimai vežėjams, tarp esminių permainų – jų autobusai turės būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų metų jų amžius iki 10 metų. Tradiciniams vežėjams suteikiamas 18 mėnesių pereinamasis laikotarpis, siekiant jiems sudaryti sąlygas prisitaikyti prie naujų reikalavimų.
Molėtų rajonas – tolimojo susisiekimo autobusų tranzitinis rajonas. Mūsų gyventojams susisiekimo galimybes su regioniniais centrais ir didžiaisiais miestais sudaro kitų rajonų – Ignalinos, Rokiškio, Zarasų, Biržų, Utenos – transporto įmonės. Tačiau mažesniųjų savivaldybių vežėjams, norint atitikti keliamas sąlygas, reikia investuoti į autobusų parko atnaujinimą dideles lėšas, todėl savivaldybės nuogąstauja, kad jų įmonės negalės dalyvauti konkurse dėl naujų maršrutų paketų, kuriuos sudaro nuo 3 iki 16 maršrutų neskaidomas sąrašas. Nauji reikalavimai sukuria mūsų gyventojams ir atvykstantiesiems į rajoną žmonėms mažesnes pasirinkimo galimybes, nes vežėjai renkasi mažesnius autobusus, atsisako kai kurių maršrutų. UAB „Molėtų autobusų parkas“, kaip viena iš mažiausių tokio tipo įmonių Lietuvoje, neturi jokių galimybių atitikti nustatytus reikalavimus, kad galėtų konkuruoti dėl kokių atskirų tolimojo susisiekimo maršrutų. Apskritai, iki šiolei tolimojo susisiekimo rinkoje dalyvavo 28 savivaldybių valdomos įmonės.
Antradienį savivaldybėje meras S. Jauneika sukvietė pasitarimą iškilusiai susisiekimo problemai ir galimiems sprendimams aptarti, kad būtų sudarytos bent minimalios sąlygos mūsų gyventojams esant neatidėliotinam poreikiui patogiau pasiekti sostinę. Pasitarime dalyvavo mūsų autobusų parko direktorius A. Mickevičius, vicemerė V. Saugūnienė, mero patarėjas P. Valentinavičius, Socialinės paramos skyriaus vyr. specialistė pavaduojanti vedėją J. Dilienė, Socialinės paramos centro direktorė J. Burbaitė ir socialinė darbuotoja S. Kaušinienė, koordinuojanti transporto paslaugos teikimą socialinės rizikos, neįgaliųjų atstovams bei kriziniais atvejais, Neįgaliųjų sąjungos skyriaus pirmininkė M. Baliūnaitė, kurios vadovaujama organizacija teikia pavėžėjimo paslaugas neįgaliesiems, PSPC direktorė E. Bareikienė ir savivaldybės gydytoja M. Bareikytė.
Po diskusijų, įvertinus, kad dabar teikiamos pavėžėjimo paslaugos netenkina gyventojų poreikių bei daliai keleivių nebeužtenka vietų viešajame tranzitiniame transporte į sostinę, sutarta, kad UAB „Molėtų autobusų parkas“ pradėtų derinimo procedūras dėl priemiestinio maršruto Molėtai – Santara atidarymo darbo dienomis (preliminariai numatomas išvykimas į Vilnių 7.00 val. grįžimas iš Vilniaus 14.00 val.). Artimiausiam savivaldybės tarybos posėdžiui būtų teikiamas sprendimo projektas dėl tokios mokamos paslaugos įteisinimo. Be to, įmonės direktorius atkreipė dėmesį, kad nuo rugsėjo 1 dienos darbo dienomis 6.30 val. pradės kursuoti autobusas į Giedraičius. Maršruto laikas yra suderintas su Vilniaus rajono savivaldybe taip, kad keleiviai galėtų persėsti į jos autobusą, kuris 7.15 val. išvažiuoja iš Giedraičių į Vilnių. Taip pat sutarta, kad Socialinės paramos centras, Neįgaliųjų sąjungos skyrius ir PSPC toliau derins veiksmus, esant pavėžėjimo paslaugos skubiam poreikiui, kad operatyviau būtų padedama mūsų rajono gyventojams.